Apr 9, 2013

Aku Dan Shaklee - Part 02

Ini Part 01 - Kisah Aku Dan Shaklee




ok. Dulu aku janji nak komen pengalaman aku sendiri.


Masa aku tengah cuti berpantang keguguran, aku banyak jugak google keywords nih;

"haid selepas keguguran"

so... dari banyak yang aku baca.. kebanyakkan yang disampaikan di dalam blog/webstite yang aku jumpe mesti ada word " haid akan terganggu selepas keguguran"

Ini mungkin kebetulan ataupun tak.. Tapi dengan izin Allah, aku 1st haid 1 Mac 2013, lepas aku keguguran 17 Jan 2013 and buat D&C on 18 Jan 2013. 


As on 9 April 2013, ini adalah rumusan haid aku lepas aku keguguran Jan lepas

1st haid : 1 Mac 2013
2nd haid : 1 April 2013


memandangkan.. daalam tempoh 4 Feb - sekarang, aku amalkan makan GLA COMPLEX, which is one of the functions is "Memgatur kitaran Haid" (sumber : Shaklee.com). Lepas jer aku period on-time.. dengan happy nyer aku pun join Shaklee! Sekarang aku ahli Shaklee! (^_^) yuran RM70...tapi itu yuran untuk seumur hidup kaw! Yihaaaa!!!! ^^


Ini ID Shaklee aku : 931802


Tapi dari pengalaman aku mengenai GLA Complex;

1. Mengatur kitaran haid : especially aku yang period cycle tak berapa nak betul. Memang tak boleh terus buat kesimpulan lepas 2 kali baru period kan? tapi... trust me! bila tengok 2 kali aku dah haid on-time.. hati manyak bunga2 =)
2. Sebab aku tak pernah rasa and kena senggugut so aku tak tau mcm mane rase senggugut. tapi...sepanjang  tempoh aku period, emosi aku stabil.. tak macam sebelum nya.. asyik nak marah-marah jer :) hihi




p/s: memandangkan aku sekarang adalah member, ofkos korang boleh beli melalui aku... ehe... nak order? email i kat : ailuvdes@gmail.com k? ^^

No comments: