Feb 11, 2013

Aku Dan Shaklee - Part 01

Suara 1 : "Bagus la makan Shaklee!"

Suara 2 : "Kulit jadi cantek tau makan Shaklee"

Suara 3 : "Baru sebulan amal Shaklee, tapi dah nampak kesan!"


In "Marketing", aku boleh dikelaskan sebagai "Early Majority" kind of customer/consumer .... teringin sangat nak tau.. ape Shaklee ni!!!!!!!!!!!!? (click sini untuk exact definition of "Early Majority")  stress jugak aku. Takkan la sungguh ajaib bende halah Shaklee ni. Then i google.


La.... Shaklee is a "BRAND" yang mempunyai banyak product. Korang-korang... Shaklee bukan product yer... its a BRAND! ok..... product ape yang Shaklee ader? U just name it.. they have it! hehehe... dari Healthy Nutrition ke Healthy Weight - ke Healthy Beauty ke Healthy Home.. Semua start dengan HEALTHY!

Kebetulan, nak di jadikan cerita.. selepas aku keguguran 17 Jan 2013 lepas, one of my besties, Cik Nong (bukan nama sebenar) tengah pantang anak 1st tag aku kat FB. Memandangkan aku dah dengar macam-macam responses, testimonials and feedbacks yang semuanya baik mengenai Shaklee ni..aku pun try tanya Cik Nong.
.....
........
...........
........
......

Selepas tanya itu - ini pasal Shaklee.....last2 aku try GLA Complex, ESP-Soya and Vit-E Complex Shaklee. Bak kata Cik Nong, ini basic untuk kesuburan. Huh! Pantang dengar word "kesuburan" sikit... terus try! Sebab.. al-maklum... my period cycle is not normal and ofkos susah nak merancang.. tambah lagi Dato tak duduk ngan aku, Dato- Sabah.. aku menten cun kat Sarawak. Time cuti sekolah jer jumper pun... well, bila dengar kesuburan...besar mata aku terbukak! terbeliak.. ahaha.. then i try....


Start makan : 4 Feb 2013 (2 minggu lepas keguguran)

nanti aku update results! :)


k. bai.


p/s: Beauty is Pain... Fertility is Infuriate! (phrase aku cipta sendiri! - copyright2012aiedesu. Ehe)

No comments: