Feb 13, 2013

Projek CNY

baru update :p

Malam Jumaat Dato sampai Kuching. Esoknyer (9 Feb) jam 9 pagi terus pecut balik kampung Dato, which is kat Kpg Rejang.


nak dijadikan cerita, omak mertuo den memang suko buat biskut; moden or tak moden...sumo dio suko...so aritu tetibo plak emak mertua aku tanya aku reti tak buat tart telur. ehem...aku pun jwb...pandai! (wah..jawapan tak hengat, kater tahun lepas aku ader g kursus bakery - bakery la sangat :p )

ok. lepas lunch, aku p siap2 kan semua ingredients utk tart telur... senang jer... ehehe....

p/s: tangkap gambar guno S3 jer

p/s: tangkap gambar guno S3 jer

nampak tak paper tu? eehehe...itu resepi den..utk rujukan mak mertuo :)


step by steps aku ajar mak mertuo aku... tapi dalam hati aku punyer doa memang menggunung supaya tart aku menjadi and sedap! haritu gune buttercup jer..nasib baik menjadi...alhamdulillah.

15mins aku siapkan doh and inti tart... its time to "bakar" tart... dengan lafaz Bismillah....


tara!!!!!


p/s: tangkap gambar guno S3 jer


walaupun tak cantek...tapi raser? hehehe... kakak ipar siap suruh jual :p maksudnyer...sedap la kot? hehe..kembang idong! yang 1st generation baru kuar 3 minit dari oven..terus lesap...ehehehe.... Dato pun cakap sedap!! lagi sekali kembang idong.


k. bai =)




p/s : macam tak best jer post gambar yang tak berapa nak mengghairahkan. al-maklum ambik gmbr gune hp jer.... Dato'ku sayang...nak camera 1 boleh? tak payah DSLR, digital compact camera yang biasa tu pun ok :) plsssssssssss

No comments: