Feb 26, 2013

IXUS 240 HS

Thanks Dato'!!!!



ehehehe...akhirnya... aku ada camera!!!!!!!!!!!!!!!!! basically, dah lame dah aku perap camera aku nih. saja nak test ambik gambar tu..ambik gambar nih.


well, aku sangat-sangat-sangat-dan sangat berpuas hati dengan camera Canon IXUS 240 HS nih (well, this is my 1st camera as my 1st hp ever was Nokia 3315) so...because i just too excited then i gave a name for my camera; Caime! hehehe...over sangat. macam aku sorang jer ade camera kan?

kalau ikutkan...IXUS 240 HS ader macam2 kaler; blue, pink, silver, black, but i choose silver! hehehe....bak kata salesman aritu, better pilih kaler yang kite tak muak nak tengok..memang trend 2013 kaler biru...nanti 5-10-15 thn akan dtg? kite maybe dah muak. so..aku pun termakan dengan kata-kata logik itu...then i choose silver. My Caime comes with 2 functions; manual and auto. kalau nak cepat gune function auto, kalau nak specific criteria...gune manual function. and yang paling best...kat website dier ade tunjuk tutorial and tips nak gune manual funtion! hehehee.... click sini : Caime-Manual-Tips

aritu my kazen aku tanya;

kazen : asal amik IXUS 240 HS, tak beli terus camera DSLR yang Yuna pakai - setiap gambar ada lagu? ko kan suka ambik gambar?

aku : tak semestinya camera kene perlu mahal baru nak dpt kualiti yang gambar yang cantik, yang penting teknik and angle kite ambik gambar tu yang kene canggih! lagipun...kalau beli memahal pun..kalau takat ambik gambar, transfer/save dalam pc..edit itu, edit ini...gune camera biasa pun boleh...kan? hehehe....lagipun IXUS 240 HS aku nih ade fungsi Wi-Fi. Boleh share gambar ke pc, smartphone, laptop, notes yang ada fungsi Wi-Fi jugak tanpa guna cable! kelas tak? ^^

kazen : oooo....habis tu, ko nyer S3 tu kasi aku la..

aku : banyak cantek muko ko!



hurmmm.....


ni gambar aku ambik Caime gune myS3


p/s: no edit

and ini, gambar Caime yang aku ambik gune myS3.
(lokasi ambik gambar, lighting, posisi aku ambik samer tau..tengok ader kesan ink pen merah kat meja aku tu?)

p/s : no edit



spot the difference? hehehe... ofkos la guna camera betul2 camera lagi best tangkap gambar kan?





ok. bai!



p/s : more information pasal IXUS 240 HS, click sini : Canon-Ixus








No comments: